نویسنده البرز گروپ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ 0 نظر

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | مهاجرت به خارج از طریق شرایط خاص

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری ؟؟؟؟

مهاجرت به خارج ، چه در نوع تحصیلی، چه کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و… یک تصمیم بزرگ است و به تحقیق و بررسی زیادی نیاز دارد. مهاجرت، می‌تواند زندگی شما و اطرافیانتان را برای همیشه تغییر دهد، به همین دلیل باید با دیدی منطقی این تصمیم را بگیرید. بدون شک، مهاجرت تحصیلی، ساده‌ترین و مهاجرت کاری، کم هزینه‌ترین راه رسیدن به مقصد مدنظرتان است. برای مهاجرت تحصیلی شما به مدارک آکادمیک، معدل مناسب، نمره آزمون زبان و تمکن مالی نیاز دارید. در مهاجرت کاری، اکثر مواقع داشتن یک جاب آفر (پیشنهاد شغلی) معتبر و تجربه کاری کفایت می‌کند.

باید متذکر شویم که شرایط مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری بسته به کشور مدنظر شما، متفاوت است. در این نوشتار از موسسه مهاجرتی GO2TR قصد داریم به معرفی و مقایسه هر دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری، مزایا و معایب این دو روش و هرگونه اصلاعات لازم در پاسخ به سؤال “مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری” بپردازیم. شما می‌توانید برای بررسی دقیق شرایط خود و پیدا کردن بهترین روش مهاجرت، از جلسات تخصصی مشاوره ما بهره ببرید.

لینک کاربردی : مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی  |خرید ملک قبرس شمالی |  اقامت قبرس شمالی |  سرمایه گذاری قبرس شمالی | مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری؟ کدام بهتر است؟

پاسخ این سؤال به شرایط، اولویت‌های شما و هدف شما از مهاجرت بستگی دارد. به‌طور قطع، هر روش مزایا و معایب خود را دارد.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به موضوع مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که با مهاجرت تحصیلی، در صورت بازگشت به کشور خود، فرصت‌های کاری در داخل کشور برای فرد افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، شما با مهاجرت کاری، قطعا به درآمد بهتری نسبت به کشور خود می‌رسید و نگرانی زیادی بابت هزینه زندگی وجود ندارد. این امکان در مهاجرت تحصیلی درصورت استفاده از بورسیه‌های تحصیلی فراهم است و شما باید ضمن پوشش هزینه‌های خود، مبلغی را نیز پس‌انداز کنید.

مهاجرت تحصیلی و شرایط آن

در سال‌های اخیر، تحصیل در خارج به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های علاقمندان به مهاجرت تبدیل شده است. این روش به دلیل روند تقریباً ساده و سریع آن و همچنین شانس بالای اخذ ویزا، طرفداران زیادی دارد. مهاجرت تحصیلی به این معنی است که دانشجو به مدت معینی در خارج از کشور محل تولد یا تابعیت خود، به تحصیل مشغول شود. با پیشرفت سریع آموزش‌های بین‌المللی، تعداد دانشجوهای بیشتری در کشورهای خارجی به دنبال تحصیلات عالی هستند و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در خارج از کشور را به‌عنوان پله‌ای به سمت اقامت دائم آن کشور در نظر می‌گیرند.

روند مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی کشورها بسیار ساده است. شما ابتدا باید مشخص کنید که چه کشوری مناسب شما است و راحت‌تر می‌توانید به آن مهاجرت کنید. این امر نیازمند تحقیق زیاد و دقیق است. به همین دلیل، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای یافتن بهترین مقصد مهاجرتی با کارشناسان ما در گوتوتی آر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. پس از انتخاب کشور، نوبت به انتخاب دانشگاه مربوطه می‌رسد. بسته به اینکه می‌خواهید در چه رشته و چه مقطعی تحصیل کنید، دانشگاه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. همچنین، انتخاب دانشگاه تا حد زیادی به هزینه‌های آن بستگی دارد.

مهاجرت قبرس شمالی  |خرید ملک قبرس شمالی |  اقامت قبرس شمالی |  سرمایه گذاری قبرس شمالی | مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

 تحصیل در قبرس

کشور قبرس شمالی یکی از بهترین مقصد‌های مهاجرت برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌آید. برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و دانشجویان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند. همچنین، هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر آن، دانشجویان می‌توانند پس از گذشت چند ترم از تحصیلشان در دانشگاه‌های قبرس برای شرکت در طرح مبادله دانشجو شرکت کرده و ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی طی کنند. به عبارت بهتر، تحصیل در قبرس می‌تواند همچون پلی برای تحصیل و مهاجرت در کشورهای پیشرفته دیگر جهان عمل کند.

شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس

برای ادامه تحصیل در قبرس نیازی به جمع آوری مدارک زیادی نیستید! مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های قبرس تنها آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن می‌باشد. مثلا اگر می‌خواهید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید باید مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات سال آخر دبیرستان را داشته باشید. داشتن مدارک فنی و حرفه ای و داشتن سابقه کار مربوط به رشته تحصیلی منتخب شما در دانشگاه می‌تواند در روند پذیرش شما و به ویژه بورسیه تحصیلی تاثیر بسیار بالایی داشته باشد اما موارد ذکر شده جز ضروریات نیستند.

مهاجرت کاری

شاید بتوان گفت ارزان‌ترین راه مهاجرت به خارج و دریافت اقامت، مهاجرت کاری باشد. شما در اکثر مواقع برای دریافت ویزای کاری نیازی به تمکن مالی ندارید و کارفرمای شما در کشور مقصد، تمامی هزینه‌های اقامت، اخذ ویزا، بیمه و… شما را پوشش می‌دهد. اگر بگوییم مهاجرت کاری محبوب‌ترین روش ایرانیان برای اخذ اقامت در خارج از کشور است، اغراق نکرده‌ایم. پروسه مهاجرت کاری تقریباً طولانی است و روند اخذ ویزای کاری نسبت به ویزای تحصیلی نیز سخت‌تر است. همچنین، باید بدانید که اولویت فرصت‌های شغلی کشورها، با مردم بومی است.

مهاجرت قبرس شمالی  |خرید ملک قبرس شمالی |  اقامت قبرس شمالی |  سرمایه گذاری قبرس شمالی |  مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

یکی از مزایای مهاجرت کاری نسبت به مهاجرت تحصیلی، متعدد بودن روش‌های آن است. در مهاجرت تحصیلی شما مستقیماً مدارک را به دانشگاه می‌فرستید و پذیرش می‌گیرید. درحالیکه، برای مهاجرت از طریق کار، ۳ روش پیش روی شما قرار دارد:

مهاجرت کاری با جاب آفر

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی، روشی است که شما باید مدارک و سوابق کاری خود را برای کارفرماهای مختلف بفرستید و منتظر جواب آن‌ها بمانید. اگر مدارک شما موردتایید کارفرما بود، او برای شما یک دعوتنامه کاری می‌فرستد و سپس می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کاری آن کشور اقدام کنید. برای مهاجرت کاری از طریق جاب آفر ۲ راه دارید:

  1. یا از طریق سایت‌های کاریابی، مکاتبات و مصاحبه در داخل ایران جاب آفر پیدا کنید؛
  2. یا با ویزای جستجوی کار (جاب سیکر) به مدت ۶ ماه در کشور موردنظر اقامت داشته باشید و جاب آفر پیدا کنید.

مهاجرت کاری بدون جاب آفر

این روش مختص کشورهایی مانند کانادا و استرالیا است که برنامه‌های خاصی برای جذب نیروی کار دارند. هر کدام از این کشورها دارای برنامه‌های متفاوتی برای جذب نیروی کار ماهر هستند و هر کدام از این برنامه‌ها دارای سیستم امتیازبندی خاص خود هستند. شما باید برای یکی از این برنامه‌ها اقدام کنید و مدارک و سوابق کاری خود را ارسال کنید. اگر امتیاز شما مناسب بود، وارد حوضچه (Pool) امتیازات کاری می‌شوید و با متقاضیان دیگر رقابت می‌کنید.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی و نحوه‌ دریافت ویزای کاری

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ترکیه و دیگر کشورهایی که دارای کنسولگری در قبرس شمالی هستند، برای ورود به این کشور نیازی به اخذ ویزا ندارند. ویزای کاری این کشور اعبتاری 30 روزه داشته و به تمامی کسانی اعطا می‌شود که با مجوز اولیه به این کشور وارد شده‌اند. همچنین افراد دارای سرمایه می‌توانند با هدف ایجاد کسب و کار در این کشور به مدت یک ماه مجوز ایجاد کسب و کار Business Establishment Permit دریافت کنند.

شهروندان ایرانی به منظور مهاجرت کاری به قبرس شمالی می‌توانند بدون ویزا به این کشور وارد شوند. با وجود اینکه قبرس شمالی از نیروی کار متخصص و ماهر برای جبران کمبود نیروی کار کشور استقبال می‌کند، اما مهم‌ترین دلیل افراد برای دریافت ویزای کاری قبرس شمالی، تاسیس یک بیزنس است. در واقع این کشور به دلیل خلاء‌های اقتصادی که دارد، مکان مناسب و به صرفه‌ای برای به راه اندازی یک کسب و کار نوپا است اما باز مشاغل زیادی در این کشور در دسترس برای همه از جمله نیروی کار بین‌المللی وجود دارد؛ به ویژه در زمینه هتلداری و گردشگری که بسیار در این کشور خواهان و رونق دارد.

مهاجرت قبرس شمالی  |خرید ملک قبرس شمالی |  اقامت قبرس شمالی |  سرمایه گذاری قبرس شمالی | مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری؟ .

ویزای کاری قبرس شمالی

برای دریافت ویزای کاری قبرس، در ابتدا باید مجوز کاری Work Permit در این کشور را دریافت کرد. طبق سیاست‌های وزارت کار قبرس، شهروندان این کشور و اتحادیه اروپا برای کار در قبرس از اولویت بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه افراد خارج از اتحادیه اروپا تنها در صورتی می‌توانند برای مجوز کاری اقدام کنند که کارفرمایان قبرسی درخواست نیروی خارجی غیر از دو گروه اصلی را داشته و یا در میان این دو گروه فرد مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اند. متقاضیان برای دریافت مجوز کاری می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی زیر درخواست دهند:

  • مدیر اجرایی با حداقل درآمد 41000 لیر در سال (شرکت‌ها سالانه اجازه دارند تنها 5 مدیر اجرایی خارجی را استخدام کنند).
  • مدیران میانی یا کارمندان میان‌رده با درآمد سالیانه حدود 21000-40000 لیر
  • کارمندان بخش پشتیبانی و خدمات تنها در صورتی که شهروندان اتحادیه اروپا مناسب آن موقعیت شغلی نباشند.

متقاضیان باید ابتدا از طریق کارفرمایی در قبرس پیشنهاد کاری دریافت کرده و سپس کارفرمای مورد نظر برای دریافت تاییده وزارت کار قبرس اقدام کرده و توصیه‌نامه مورد نیاز برای مجوز کاری را دریافت می‌کند. در مرحله بعد متقاضی با همراه داشتن توصیه‌نامه، برای دریافت مجوز کاری در اداره مهاجرت قبرس درخواست می‌دهد. به طور کلی فرآیند اخذ مجوز کاری در این کشور حدود 4 تا 6 هفته طول می‌کشد، اما ممکن است بسته به شرایط به خصوصی این زمان طولانی‌تر شده و تا 6 ماه ادامه یابد.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | مهاجرت

لازم به ذکر است که به طور کلی به استثنای نیروی کار متخصص با درآمدهای بالا، مدیران ارشد و میانی، پرستاران حرفه‌ای، ورزشکاران یا مربیان تیم‌های ورزشی، نقاشان تصاویر مذهبی طرف قرارداد در یک پروژه به خصوص، مجوز کار در قبرس برای 4 سال صادر شده و پس از فرد مورد نظر باید به کشور خود بازگردد.


مهاجرت قبرس شمالیمهاجرت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی مهاجرت قبرس شمالی در دکتر آف
 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف
اقامت قبرس شمالیاقامت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی اقامت قبرس شمالی در دکتر آف
سرمایه گذاری قبرس شمالیسرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف

پیام بگذارید