نویسنده البرز گروپ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ 0 نظر

آینده در انتظار قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | . امنیت در قبرس شمالی

آینده قبرس شمالی

جزیره قبرس ، بعد از سال 1974 و پس از جنگ‌های داخلی بین مردمان این کشور و دخالت دولت‌های دیگر به دو قسمت قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد. از آن تاریخ به بعد صحبت‌های زیادی در خصوص آینده قبرس شمالی مطرح بوده است. اتحادیه اروپا، تمامیت ارضی این جزیره را به عنوان کشوری واحد و جزئی از خاک خود می‌داند. و فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی خود را بدون واسطه و به‌طور مستقیم با این کشور گسترش می‌دهد.

مردم قبرس شمالی و جنوبی پس از گذشت 47 سال اکنون بدون هیچ مشکلی و در آرامش زندگی می‌کنند. و مردمان هر دو قبرس می‌توانند بدون مشکل از مرزهای بین دو کشور تردد کرده و صلح در میان مردم عادی کاملاً برقرار است.

آنچه در این مقاله به دنبال آن هستیم بررسی دو احتمال برای آینده قبرس شمالی است. احتمالاتی که ممکن است طی سال‌های آینده، این کشور با آن روبرو باشد! آینده برای قبرس شمالی، چیزی به جز این دو حالت نخواهد بود. اینکه بررسی این موضوع مهمترین دلیل برای سرمایه‌گذاری در این کشور است بر کسی پوشیده نیست.

لینک کاربردی : مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | امنیت قبرس شمالی

احتمالات آینده قبرس شمالی

  • ساخت یک قبرس واحد (احتمال 30%)

پس از کش و قوس فراوان بین قبرس شمالی و جنوبی، اکنون و پس از گذشت 50 سال زمزمه‌هایی از مصالحه و گفتمان ما بین آنها به گوش می‌رسد. اگر در آینده این زمزمه‌ها به واقعیت تبدیل شود و ما شاهد اتحاد بین دو قبرس باشیم، قبرس شمالی نیز رسما عضو اتحادیه اروپا خواهد شد. با فرض این احتمال برای آینده این کشور، افرادی که اقامت این کشور را دارند از شرایط بسیار بهتری برای سفر به دیگر کشور‌ها بهره‌مند می‌شوند.

بنادر قبرس شمالی آزادتر و صنعت توریسم با رونق بسیار بیشتری مواجه می‌شود. قبرس، می‌تواند از مزایای عضویت در اتحادیه اروپا مانند دیگر کشورها بهره‌مند شود. ارزش تمام دارایی در این کشور از لیر به یورو تبدیل می‌شود و کلیه سرمایه‌گذاران با افزایش چشمگیرِ دارایی‌های خود مواجه می‌شوند. بدون شک در آن زمان و با فرض آینده در این حالت، نمی‌توان ملکی با قیمت کنونی پیدا کرد.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | احتمال اتحاد قبرس شمالی و جنوبی

  • قبرس شمالیِ مستقل (احتمال 70%)

این فرضیه که محتمل‌ترین فرضیه در میان فرضیه‌های موجود است تلاشی است که مسئولین کشور به آن تمایل بیشتری نشان داده‌اند. مردم قبرس شمالی هم برای تحقق این احتمال برای آینده کشورشان اشتیاق بیشتری از خود نشان می‌دهند.

آن طور که مشخص است در صورت به وقوع پیوستن این استقلال، کشور مستقل قبرس شمالی میزبان رویدادها و کمپانی‌های ویژه‌ای خواهد بود. سرمایه‌گذاران تمام دنیا تمایل دو چندانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از خود نشان می‌دهند.

قبرس شمالی به دلیل موقعیت مکانی و واقع شدن در میان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا دارای امتیازات استراتژیک بسیاری است و این امتیازات برای شرکت‌های بزرگ دنیا مانند ibm, Microsoft, amazon, Mcdonald, kfc و دیگر برندهای معتبر خارجی دلیل بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

با فرض این احتمال شاهد پیشرفت سریع و روزبه‌روز در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی قبرس شمالی خواهیم بود.

مزیت‌‌های آینده قبرس شمالی

قبرس شمالی به معنای واقعی کلمه زیباست. از این دست جزیره‌های رویایی و کارت پستالی که با سواحلی تمیز و آب‌هایی شفاف و ماسه‌های طلایی رنگ، نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند! و این زیبایی محدود به چند نقطهٔ خاص نمی‌شود، بلکه کیلومترها در کرانهٔ مدیترانه ادامه دارد.

با دیدن سواحل قبرس شمالی، جایی برای تردید نمی‌ماند که چرا این حجم عظیم از گردشگر، هر ساله به آن سرازیر می‌شوند و چرا بسیاری از زوج‌های اروپایی، عکاسی مراسم ازدواجشان را با پس‌زمینه‌ٔ دریا و صخره‌های تندیس‌ مانندِ، سواحل قبرس شمالی انجام می‌دهند. و توجیه می‌شویم که چرا عده‌ای دوران بازنشستگی خود را در این جزیره می‌گذرانند.

به هر حال بیخود نبوده که طبق اساطیر کهن، آفرودیت، الههٔ عشق، از بین این همه سرزمین روی کرهٔ خاکی، قبرس را برای زاده شدن انتخاب کرده است.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | زندگی در قبرس شمالی

آینده قبرس شمالی – زبان مردم

در بین نگرانی‌های افراد، برای مهاجرت به یک کشور تازه، مشکل زبان مردم کشور مقصد است که یکی از مشکلات بزرگ می‌تواند باشد. اما خوشبختانه این نگرانی برای مهاجرت به قبرس شمالی بسیار ناچیز است چون این جزیره در روزگاران قدیم یکی از مستعمرات بریتانیا بوده و رگه‌هایی از آن دوران در عادات و فرهنگ و زبان اهالی این سرزمین باقی مانده است.

اکثر اهالی و صاحبان کسب‌و‌کارها انگلیسی را به راحتی صحبت می‌کنند (حدود نود درصد) و اگر زبانتان به اندازهٔ کافی خوب باشد، در کارهای روزمره به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

امنیت

امنیت در قبرس شمالی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در زمینه مهاجرت هستش که خوشبختانه از لحاظ نرخ جرم، اوضاع خوبی دارد و نسبت به سایر نقاط مدیترانه و حتی اروپا، از امنیت بالاتری برخوردار است. طبق اطلاعات موجود همان جرایم محدودی، هم که در جزیره رخ می‌دهد، به ندرت ماهیت خشونت‌آمیز دارند و در کل پلیس قبرس خیلی سفت و سخت مراقب اوضاع است و روی برخی از مناطق مستعدتر، تمرکز بیشتری می‌گذارد.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | خرید ملک قبرس شمالی

ارز رایج انعطاف پذیر

وجه رایج قبرس شمالی لیر ترکیه یا TL است. اما اکثر فروشگاه‌ها و کسب و کارهای نیمهٔ شمالی جزیره، پوند انگلیس، یورو و دلار هم از شما می‌پذیرند. منتها به احتمال زیاد باقی پولتان را با لیر ترکیه پرداخت می‌کنند. بنابراین اگر هم دسترسی فوری به یکی از صرافی‌های متعدد منطقه نداشتید، با هر کدام از این ارزها کارتان راه می‌افتد.

سرعت اینترنت

شاید فکر کنیم که جزیره‌ها دچار کمبود امکاناتند و قاعدتا نمی‌توانند مانند شهرهای بزرگ زیرساخت‌های تکنولوژیکی درست و خوبی داشته باشند. اما یکی از مزایای زندگی در کشور قبرس شمالی، بدون تردید زیرساخت بی‌نقص اینترنتش است که باعث می‌شود زندگی در جزیره را از یاد ببرید. به لطف وجود کمپانی‌های بین‌المللی ریز و درشت در جزیره، شهروندان قبرس شمالی هم از یک اینترنت با ثبات و بدون قطعی و با سرعت‌ فوق‌العاده لذت می‌برند و مشاغلی که طبیعتشان دورکاری است، به مشکل خاصی بر نمی‌خورند.

تحصیل

تحصیل در قبرس شمالی یکی دیگر از مزایای این جزیره است که متوجه دانشجویان و علاقمندان به ادامهٔ‌ تحصیل در خارج از کشور است. قبرس شمالی دانشگاه‌های به نسبت ارزانی دارد که در عین حال، سطح آموزشی و امکانات خوبی دارند و مدارکشان از اعتبار جهانی برخوردار است. همچنین ورود به این دانشگاه‌ها شرایط سختی ندارد و پذیرش از آنها، از سایر دانشگاه‌های اروپایی ساده‌تر است.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | ...شرایط اقامت پس از تحصیل در قبرس شمالی

جمع‌بندی
ما در این مقاله دو وضعیتی که در آینده نه چندان دور برای قبرس شمالی پیش میاید را بررسی کردیم، آینده قبرس شمالی جزء این حالات نمی‌باشد، قبرس شمالی از لیر ترکیه به عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند. اقتصاد قبرس شمالی علیرغم اندازه کوچکش، نرخ رشد بسیار بالایی را تجربه می‌کند. پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر به دنبال جایی برای سرمایه‌گذاری، گذراندن دوران بازنشستگی خود، رسیدن به زندگی رویایی و تحصیل در کشوری مناسب قیمت هستید؛ می‌توانید با کارشناسان باتجربه ما در زمینه مهاجرت و خرید ملک در البرز گروپ تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی ممکن را به شما بدهند.

همراه ما باشید با مطالب خواندنی البرز گروپ قبرس


مهاجرت قبرس شمالیمهاجرت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی مهاجرت قبرس شمالی در دکتر آف

 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف

اقامت قبرس شمالیاقامت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی اقامت قبرس شمالی در دکتر آف

سرمایه گذاری قبرس شمالیسرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف

پیام بگذارید