نویسنده البرز گروپ ۴ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

رشته‌های محبوب و پردرآمد برای تحصیل در قبرس

رشته‌های محبوب و پردرآمد برای تحصیل در قبرس | سرمایه گذاری قبرس شمالی

آشنایی با رشته‌های محبوب و پردرآمد برای تحصیل در قبرس

از آنجایی که قبرس کشور کوچکی است. اقتصاد آنچنان بزرگ و فعالی ندارد. اقتصاد این کشور با ثبات است و خبری از تورم‌های اذیت کننده نیست. هزینه زندگی در این کشور هم نسبت به کشورهای بزرگ و پرجمعیت کمتر است. در این مطلب از سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی رشته‌های محبوب و پردرآمد برای تحصیل در قبرس را مورد بررسی قرار می دهیم.

اغلب شاغلین در این کشور با حداقل درآمد می‌توانند از زندگی راحتی بهره‌مند شوند. پردرآمد ترین رشته‌های تحصیلی در کشور مدیریت مالی، حسابداری، مهندسی شیمی، اقتصاد، فیزیک، مهندسی سخت افزار، دندان پزشکی، بازرگانی و طراحی مد است. برخلاف سایر کشورهایی مانند ایران بیشترین درآمد در قبرس نصیب فیزیکدانان، پزشکان و مهندسان سخت افزار و در اولویت بعدی نرم افزار است. این رشته‌ها در سال های اخیر بیشترین درآمد را نسبت به سایر رشته‌ها در قبرس دارند.

تحصیل در رشته هتلداری و گردشگری در قبرس

آب و هوای معتدل و رویایی قبرس به همراه مناظر زیبای طبیعی موجب شده تا این کشور سالانه تعداد زیادی توریست و به دنباله‌ی آن درآمد قابل توجهی را از طریق صنعت گردشگری جذب کند. اهمیت این صنعت در قبرس شمالی به حدی است. که دانشگاه‌های آن ارتباطی تنگاتنگ با هتل‌های جزیره داشته و دانشجویان رشته‌های هتلداری و گردشگری می‌توانند به عنوان بخشی از تحصیلات خود در آن هتل‌ها به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند. پس از اتمام دوران تحصیل، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در خود قبرس و یا ترکیه به سادگی جذب بازار کار شوند.

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس | سرمایه گذاری قبرس شمالی

وضعیت کار و اشتغال در قبرس جنوبی

قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای توریستی برای گذراندن تعطیلات، نه صرفا از این روش بلکه امروزه با پیشرفت‌های روز افزون در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی دیگر، فرصت‌های شغلی خوبی را برای فارغ‌التحصیلان و نیروهای کار ماهر در این کشور فراهم ساخته است. البته کشور قبرس شمالی در کل یک کشور فعال اقتصادی در سطح متوسط محاسبه می‌شود و در واقع صنعت توریستم و گردشگری آن، خود به تنهایی نقش کلیدی در این کشور را ایفا کرده و می‌توان گفت که موقعیت‌های شغلی بسیار زیاد و خوبی در زمینه گردشگری و مهمان ‌نوازی را در این کشور ایجاد کرده است. اما در کل قبرس در زمینه‌های صنعتی مختلف در طی 5 دهه اخیر، پیشرفت زیادی داشته و بنابراین موقعیت‌های شغلی متنوع در آن فراهم است. نرخ بیکاری در قبرس شمالی مطابق با آخرین آمار در سال جاری میلادی، معادل 6.2 درصد است.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی

کمترین حقوق و درآمد تایین شده در قبرس شمالی حداقل 3150 لیر (175 دلار) در ماه می‌باشد و متوسط و رایج‌ترین میزان حقوق در این کشور حدود 6 هزار لیر یا 335 دلار در ماه (مشاغل دولتی) و 4500 لیر یا 250 دلار در ماه (مشاغل خصوصی) می‌باشد. بد نیست به این نکته هم اشاره کرد که در سراسر قبرس شمالی، در کنار واحد پول رسمی کشور (لیر ترکیه)، واحدهای پول یورو و دلار نیز رایج بوده و در معاملات و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و کسب سود از آن‌ها استفاده می‌شود.

سرمایه گذاری قبرس شمالی – سرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24 – آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی

آشنایی با دانشگاه EMU قبرس شمالی

دانشگاه بین‌ المللی قبرس شمالی (CIU)

پیام بگذارید