نویسنده البرز گروپ ۷ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

آشنایی با سیستم آموزشی قبرس شمالی

سیستم آموزشی قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی

بررسی سیستم آموزشی قبرس شمالی

سیستم آموزشی در قبرس زیر نظر وزارت فرهنگ و آموزش ملی این کشور است. اگر بخواهیم یک دید کلی نسبت به نظام آموزشی قبرس داشته باشیم باید گفت که نظام آموزشی این کشور از 4 جز مهم تشکیل می‌شود. در این مطلب از سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی سیستم آموزشی قبرس شمالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوره‌های پیش دبستانی

سه دوره در مدارس قبرس که دوره‌های پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان هستند. و بعد از دوره مدرسه نیز تحصیل در دوره‌های دانشگاهی برای دانش آموزان فراهم شده است. کودکان زیر 6 سال می‌توانند در دوره‌های پیش دبستانی ثبت نام کنند. البته شرکت در این دوره اختیاری است و هیچ اجباری برای تحصیل در دوره پیش دبستانی در قبرس وجود ندارد. مراکز آموزشی ارائه دهنده دوره‌های پیش دبستانی هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی در قبرس فعالیت می‌کنند.

آموزش ابتدایی

از شش سالگی تا یازده سالگی کلیه کودکان در قبرس دوره 5 ساله آموزش ابتدایی را می‌گذرانند. لازم به ذکر است که شرکت در دوره ابتدایی در قبرس شمالی اجباری است و کلیه مدارس دوره ابتدایی در قبرس، دولتی و رایگان هستند.

دوره دبیرستان

دوره دبیرستان در قبرس حداقل شش سال است. در قبرس دوره دبیرستان چندین شاخه مختلف دارد. دبیرستان‌های عمومی، دبیرستان‌های خصوصی، دبیرستان‌های علوم، دبیرستان‌های فنی حرفه ای، دبیرستان‌های مهارت محور و در نهایت دبیرستان‌های هنری در قبرس پذیرای دانش آموزان هستند. حدود 50 دبیرستان در قبرس به صورت خصوصی و دولتی در حال فعالیت هستند.

دانشگاه‌های قبرس شمالی

به طور کلی در قبرس شمالی 8 دانشگاه فعالیت دارند که 6 دانشگاه مستقل هستند و دو دانشگاه شعبه هایی از دانشگاه‌های بزرگ‌ ترکیه است. اغلب دانشگاه‌های قبرس خصوصی هستند اما برخی از دانشگاه‌های قبرس مثل دانشگاه EMU دولتی هستند. جالب است بدانید که 38% از دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه‌ها دانشجویان بین‌المللی از 70 کشور دنیا هستند.

سیستم نمره‌‌ دهی آموزشی در قبرس

سیستم نمره‌دهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در قبرس بر حسب GPA از 0 تا 4 بوده.

مدارس قبرس شمالی

سیستم آموزشی در قبرس شمالی به چهار مرحله پیش از دبستان، دبستان، دبیرستان و دانشگاه تقسیم می‌شود. کودکان زیر 6 سال می‌توانند در مهدکودک‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته و سپس وارد مقطع دبستان شوند. این مقطع 5 سال به طول انجامیده و کاملا رایگان است. دانش‌آموزان در سن 11 سالگی وارد مقطع دبیرستان شده که به مدت 6 سال ادامه داشته و به دو بخش متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می‌شود. طبق قوانین وزارت آموزش و فرهنگ این کشور، تحصیل تا پایان متوسطه اول برای تمامی افراد اجباری است. دبیرستان‌های قبرس به انواع دولتی، خصوصی، علمی، فنی و حرفه‌ای و هنرستان تقسیم می‌شوند.

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند در مدارس دولتی یا خصوصی به تحصیل بپردازند. از آنجایی که آموزش‌ها در مدارس دولتی به زبان رسمی قبرس شمالی (ترکی) صورت می‌گیرد، مدارس خصوصی انگلیسی زبان برای دانش‌آموزان بین‌المللی مناسب‌تر هستند. سیستم آموزشی این دبیرستان‌ها بر اساس الگوی آمریکایی، انگلیسی و یا فرانسوی سازمان یافته و آموزش‌ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌شوند. برخی از مدارس قبرس شمالی عبارتند از:

  • Doğa International Schools
  • The English School of Kyrenia
  • Vatel Cyprus – International Hospitality School
  • Nature Eastern Mediterranean Campus Schools
  • Namık Kemal High School

مخارج و هزینه تحصیل در قبرس شمالی | خرید ملک قبرس شمالی

تحصیل در قبرس با مدرک دیپلم

متقاضیان محترمی که قصد ادامه تحصیل در قبرس با مدرک دیپلم را دارند می‌توانند با تهیه اصل مدرک دیپلم، ریز نمرات دوره دیپلم و دبیرستان به همراه ترجمه انگلیسی آن‌ها و مدارک شناسایی از جمله پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه‌های قبرس اقدام نمایند. اولین گام بعد از جمع آوری مدارک سوابق تحصیلی، اقدام برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های قبرس در رشته‌های مورد علاقه متقاضی است. بعد از اخذ پذیرش دانشگاه و ثبت نام در دانشگاه، متقاضی می‌تواند به قبرس سفر کرده و مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی در قبرس شود.

تحصیل مقطع کارشناسی در قبرس

تحصیل دوره کارشناسی در قبرس به طور معمول 8 ترم (4 سال) به طول می‌انجامد. دانشگاه‌های قبرس در هر سال دو بار اقدام به ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌نمایند. در دوره کارشناسی کلیه رشته‌های تخصصی، مفاهیم پایه و تئوری‌های اساسی، آزمایشگاه های مربوط به رشته تحصیلی، دوره کارآموزی و پایان نامه فارغ‌التحصیلی برگزار می‌شود.

برای ورود به این مقطع در دانشگاه‌های قبرس تنها کافی است مدرک دیپلم دبیرستان، ریزنمرات این مقطع و پاسپورت داشته باشید. منظور از دیپلم دبیرستان آن است که متقاضی حداقل 12 سال سابقه تحصیل در دوره‌های دبستان و دبیرستان داشته باشد. دقت داشته باشید که مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. برای ورود به این مقطع در قبرس شرایط سنی خاصی مطرح نمی‌باشد و دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر ندارند. کلیه دروس نیز به زبان انگلیسی یا ترکی تدریس می‌شوند که قبل از ورود به دوره دانشجو انتخاب می‌کند که چه رشته‌ای را به چه زبانی بگذراند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در قبرس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس شمالی حدود 3 تا 4 ترم است. مدت زمان این دوره معمولا 2 سال می‌باشد. رشته‌های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد قبرس به دو دسته رشته‌های با پایان نامه یا رشته‌های پروژه محور تقسیم می‌شوند. در انتهای رشته‌های با پایان نامه، دانشجویان می‌بایست یک پایان نامه در حوزه رشته خود ارائه دهند اما در رشته‌های پروژه محور دانشجویان بعد از گذراندن واحدهای تحصیلی یک پروژه قبل از فارغ‌التحصیلی خود ارائه می‌دهند. برای ورود به این مقطع دانشجویان می‌بایست مدارکی چون پاسپورت، سوابق تحصیلی اعم از مدرک کارشناسی به همراه ترجمه و ریز نمرات این مقطع، انگیزه نامه، رزومه عملی و کاری و… را داشته باشند.

دراین دوره هم همانند دوره کارشناسی دروس به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند که دانشجو می‌تواند زبان دوره آموزشی خود را انتخاب کند. برخی از رشته‌ها تنها به زبان ترکی ارائه می‌شوند که دانشجو قبل از اقدام به ثبت نام می‌بایست زبان رشته مد نظر خود را انتخاب نمایند. از مزایای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های قبرس آن است که دانشجویان می‌توانند از دانش اساتید برتری از سراسر جهان خصوصا اساتید مهمان از دانشگاه‌های آمریکا بهره‌مند شوند.

تحصیل مقطع دکترا در قبرس

تحصیل دکترا در قبرس برای دانشجویان ایرانی بسیار شرایط مناسبی دارد. با تحصیل در قبرس برای افرادی که به دنبال ارتقاء موقعیت شغلی خود هستند و می‌خواهند در کوتاه ترین زمان مدرک دکترا اخذ نمایند بسیار مناسب است. تحصیل دکترا در قبرس به زبان انگلیسی است اما نیازی به ارائه مدرک زبان برای دانشجویان دکترا وجود ندارد. همچنین امکان تحصیل به همراه خانواده برای دانشجویان فراهم می‌باشد. دانشجویان دکترا در این دوره از تحصیل در قبرس می بایست تمرکز خود را بر روی پایان نامه دکترای خود بگذارند و همچنین یک مقاله مرتبط با پایان نامه ی خود در ژورنال‌های علمی بین‌المللی منتشر نمایند.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی

تحصیل ترم تابستانی در قبرس

بسیاری از دانشگاه‌های جهان در ماه‌های تابستانی نیز اقدام به برگزاری کلاس‌ها و حتی پذیرش دانشجو می‌کنند. ترم تابستانی فرصت مناسبی برای افرادی است که قصد دارند تحصیل خود را در مدت زمان کمتری به پایان رسانده‌اند. همچنین این ترم می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه باشد. همانطور که اشاره شد، برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نیست، بلکه دانشجویان در صورت کسب نکردن حداقل نمره مورد نیاز زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه، می‌توانند از ابتدا برای دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

دانشگاه مدیترانه شرقی در ترم تابستانی خود رنج وسیعی از برنامه‌هایی متنوع را ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلاس‌های آمادگی زبان انگلیسی اشاره کرد. جالب است بدانید که ترم تابستانی یکی از بهترین فرصت‌ها برای شرکت در برنامه‌های فوق‌ برنامه دانشگاه و انجمن‌های علمی و فرهنگی است. دانشگاه مدیترانه شرقی قطب بین‌المللی علمی، تکنولوژیک و فرهنگی کشور قبرس شمالی است و به عنوان مرکزی برای گردهمایی دانشجویان و شخصیت‌های آکادمیک در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف آموزشی و فرهنگی در طول سال به ویژه ترم تابستانی عمل می‌کند. شما می‌توانید از طریق وبسایت دانشگاه نسبت به برنامه‌های برگزار شده در ترم تابستانی مطلع شده و برای ثبت‌نام در آن‌ها اقدام کنید.

سرمایه گذاری قبرس شمالی – سرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24 – آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

آشنایی با دانشگاه EMU قبرس شمالی

دانشگاه بین‌ المللی قبرس شمالی (CIU)

رشته‌های محبوب و پردرآمد برای تحصیل در قبرس

پیام بگذارید