نویسنده البرز گروپ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس | سرمایه گذاری قبرس شمالی | رشته پزشکی

بررسی شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس

در این مطلب از سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس را مورد بررسی قرار می دهیم. دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته پزشکی در قبرس قبرس شمالی عموما 2 دانشگاه دولتی University of Cyprus و دانشگاه EMU هستند. اما دانشگاه‌هایی چون دیگری چون دانشگاه فناوری قبرس و… نیز برخی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را ارائه می‌دهند. تحصیل در رشته‌های پزشکی قبرس برای دانشجویان بین‌المللی خصوصا دانشجویان ایرانی فرصتی کم نظیر است.

سالانه بیش از 30 هزار دانشجوی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی به قبرس مهاجرت تحصیلی می‌نمایند. دانشجویان از خدمات ارزنده، اساتید بین‌المللی از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و …، مباحث آموزشی جامع و بسیاری دیگر از خدمات دانشگاه‌های قبرس استفاده می‌کنند. هدف دانشگاه‌های قبرس ایجاد یک محیط آموزشی قابل رقابت با دانشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در زمینه‌های پزشکی است.

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه EMU قبرس 6 سال و دندانپزشکی 5 سال به طول می‌انجامد که کلاس‌های این رشته به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و شهریه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه 15 هزار سالانه دلار است. تحصیل 6 ساله در رشته پزشکی دانشگاه EMU قبرس به صورت 3 سال در قبرس و 3 سال در دانشگاه مارماریس ترکیه صورت می‌پذیرد. دانشجویان می‌توانند شهریه خود را در هر ترم به صورت قسطی نیز پرداخت کنند. این میزان شهریه می‌تواند با اخذ بورسیه تحصیلی تا 50 درصد کاهش پیدا کند. توجه فرمایید برای ورود به رشته پزشکی در قبرس نیازی به اخذ مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد.

ویژگی‌های برتر تحصیل در قبرس | خرید ملک قبرس شمالی

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی

تحصیل داروسازی در قبرس

با تحصیل داروسازی در قبرس دانشجو می تواند دانش نظری و عملی خود را در علوم دارویی در بهترین حالت ممکن بالا ببرد اغلب دانشگاه‌های این کشور از آزمایشگاه‌های مجهز خوبی برای آموزش داروسازی برخوردارند بگونه‌ای که تنها در یک دانشگاه 300 نفر همزمان می‌توانند از آزمایشگاه‌های مخصوص رشته داروسازی استفاده کنند. دانش آموختگان داورسازی در قبرس پس از پایان تحصیل خود در علومی مانند شیمی آلی و معدنی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، بیوشیمی و… تبحر پیدا می‌کنند و باید بتوانند انواع داروهای شیمیایی را تولید نمایند، ویژگی‌های هر دارویی را بشناسند، عوارض جانبی داروهای مختلف را بشناسند، با استانداردهای بین‌المللی درمان و دارو آشنا باشند.

رشته داروسازی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های قبرس تقریبا 5 ساله و در 10 ترم برگزار می‌گردد. البته اغلب دانشجویان ترجیح می‌دهند تا بجای تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی در قبرس، رشته دکتری پیوسته داروسازی به مدت 6 سال را بگذرانند که در تعداد محدودی از دانشگاه‌های قبرس از جمله دانشگاه EMU ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که تنها 9 دانشگاه در قبرس ارائه دهنده رشته داروسازی هستند و رقابت بر سر صندلی‌های این دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در قبرس بسیار سنگین است.

سرمایه گذاری قبرس شمالی – سرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24 – آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

آشنایی با بهترین سبک های نمای ساختمان ویلایی

اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی

مخارج و هزینه تحصیل در قبرس شمالی

پیام بگذارید