نویسنده البرز گروپ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی

شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی

بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی

برای ادامه تحصیل در قبرس نیازی به جمع آوری مدارک زیادی نیستید. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های قبرس تنها آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن می‌باشد. مثلا اگر می‌خواهید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید باید مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات سال آخر دبیرستان را داشته باشید. داشتن مدارک فنی و حرفه ای و داشتن سابقه کار مربوط به رشته تحصیلی منتخب شما در دانشگاه می‌تواند در روند پذیرش شما و به ویژه بورسیه تحصیلی تاثیر بسیار بالایی داشته باشد اما موارد ذکر شده جز ضروریات نیستند. در مطلب امروز سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی اقامت قبرس شمالی شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سایر مدارکی که برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های قبرس نیازمندید مدارک هویتی و پاسپورت معتبر می‌باشد. نکته بسیار مهم دانشگاه‌های قبرس آن است که برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس الزامی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید و در حین تحصیل در این کشور می‌توانید مهارت زبان خود را به میزان کافی برسانید. در ادامه لیست کامل مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس را خواهیم دید:

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی اقامت قبرس شمالی

  • یک پاسپورت با حداقل 8 ماه اعتبار
  • چهار تا عکس پرسنلی 4×6 با پس زمینه سفید
  • سوابق تحصیلی متقاضی اعم از مدرک دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی یا ترکی برای شانس بسیار بیشتر در روند پذیرش و اخذ بورسیه
  • مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی به همراه تصویر آن‌ها
  • ترجمه کلیه مدارک ذکر شده به زبان انگلیسی

در کل از جمله مزایای اصلی انتخاب قبرس شمالی به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی این است که شما در کمترین زمان و با کمترین مدارک مورد نیاز می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و مشغول به تحصیل در این کشور شوید. تحصیل در قبرس برای دانشجویان ایرانی بسیار آسان و مناسب است و به صورت روز افزون این محبوبیت در حال افزایش است.

شرایط ویزای دانشجویی قبرس

قبرس شمالی (قبرس ترک نشین) تحت حاکمیت کشور ترکیه است. بنابراین برای ایرانیان نیازی به اخذ ویزا برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. نداشتن ویزا باعث شده تا اعزام دانشجو به قبرس شمالی از ایران، در کمترین زمان ممکن و همچنین با پروسه بسیار ساده‌تری صورت بگیرد.

عدم نیاز به اخذ ویزای دانشجویی قبرس برای دانشجویان ایرانی باعث تردد آسان از قبرس به ایران و بالعکس شود. دانشجویان ایرانی می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه ارجان قبرس شمالی عازم شوند. جالب است بدانید که با تحصیل در قبرس کارت اقامت این کشور برای دانشجویان صادر می‌شود. اخذ کارت اقامت قبرس شمالی می‌تواند برای دانشجو مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال می‌تواند مشغول به کار دانشجویی شود یا بعدها به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت نماید. همچنین همراهی همسر و فرنزدان زیر 18 سال با فرد دانشجو از همان ابتدا نیز میسر می‌باشد.

نکاتی در مورد ویزای تحصیلی قبرس شمالی | مهاجرت قبرس شمالی

تحصیل زبان در قبرس شمالی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی در ابتدای فرآیند پذیرش خود باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آن دانشگاه شرکت کنند، در صورت برخوردار بودن از سطحی قابل قبول در این زبان، آن‌ها می‌توانند تحصیل خود را آغاز کنند و در غیر این صورت باید متناسب با سطح دانش زبانی خود در یکی از دوره‌های مدرسه مقدماتی انگلیسی (EPS) شرکت کنند. در این مدرسه دوره‌های زبان انگلیسی در چهار بخش اصلی منطبق با چارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR) ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • مبتدی (A1)
  • ابتدایی (A2)
  • ابتدایی+ (A2+)
  • متوسط (B1)

همچنین دانش زبانی منطبق با مطالعات دانشگاهی و استفاده روزمره آموزش داده شده و فعالیت‌های فوق برنامه و سمینارهایی آموزشی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی دانشجویان طراحی شده است. لازم به ذکر است که مدرسه زبان دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) از اعتبارنامه‌ی معتبر Edexcel پیرسون (که یکی از مهم‌ترین موسسات اعتبارسنجی آموزش زبان در بریتانیا و جهان به شمار آمده) برخوردار است.

تحصیل در رشته‌های دوگانه Double Degree programme در قبرس

یکی از مزیت‌های تحصیل در قبرس برخوردار شدن از امکان شرکت در رشته‌هایی دوگانه است که به دانشجو این امکان را می‌دهد تا دو مدرک را از دو کشور متفاوت به طور همزمان دریافت کند. این روش حتی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است زیرا هزینه آن بسیار کمتر از تحصیل در دو رشته متفاوت خواهد بود. رشته‌های دوگانه به خصوص برای افرادی که به علت گران بودن شهریه دانشگاه‌ها و هزینه‌های زندگی، امکان‎‌‌ تحصیل در اروپا را ندارند، فرصتی ویژه محسوب می‌شود. به طور مثال، آن‌ها می‌توانند سه سال اول تحصیل خود را در دانشکده مدیریت دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و سال آخر را در دانشکده بازرگانی دانشگاه پاریس فرانسه سپری کنند. دانشجویان علاقه‌مند با برخورداری از سطح زبانی قابل قبول می‌توانند برای سال آخر تحصیلات خود هر یک از کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و… را انتخاب کرده و در رشته‌های دوگانه یا همان Double Degree programme شرکت نمایند. دانشگاه‌های قبرس همچون دانشگاه مدیترانه شرقی سالانه دوره‌های بی‌شماری را به صورت دوگانه ارائه کرده تا دانشجویان بین‌المللی بیشتری را برای تحصیل در قبرس جذب کنند.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی اقامت قبرس شمالی

اقامت پس از تحصیل در قبرس

دانشجویان پس از تحصیل در قبرس می‌توانند مجوز کار در قبرس دریافت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند. فرصت‌های شغلی زیادی در بانک‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مراکز اقتصادی قبرس برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌بایست یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشد. معمولا کارفرمایان با متقاضیان اشتغال به کار قبرس یک پیش قرارداد برای متقاضی ارسال می‌کنند تا فرد بتواند برای مجوز کار در قبرس اقدام نمیاد. بعد از تهیه مجوز کار در قبرس فرد متقاضی می‌تواند در قبرس مشغول به کار شود.

برخی از دانشگاه‌های قبرس جهت کمک به دانشجویان فارغ‌التحصیل برای پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب انجمن‌هایی دارند. دانشجویان در آخرین ماه‌های تحصیل خود به عضویت این انجمن‌ها در می آیند تا از فرصت‌های شغلی مناسب خود با خبر شوند. این انجمن‌ها به هدف نزدیک شدن صنعت و دانشگاه‌ها در قبرس تاسیس شده‌اند. اغلب دانشجویان فارغ‌التحصیل در قبرس ظرف 3 ماه بعد از فارغ‌التحصیلی‌شان در قبرس مشغول به کار می‌شوند.

 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مقایسه قبرس شمالی با ترکیه

انواع مختلف ویزای قبرس شمالی

تفریحات و غذاهای رایج در قبرس شمالی

پیام بگذارید