نویسنده البرز گروپ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی | سرمایه گذاری قبرس شمالی

بررسی و مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی

دو نیمه شمالی و جنوبی قبرس تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در این مطلب از سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی به مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی می پردازیم.

در واقع به غیر از روزهای بلند آفتابی آن در تابستان، این دو کشور تقریبا در تمامی موارد دیگر با یکدیگر متفاوتند. مذهب اصلی مردم در نیمه شمالی اسلام و در نیمه جنوبی مسیحیت ارتودوکس است. مردم قبرس شمالی به زبان ترکی و در نیمه جنوبی به زبان یونانی صحبت می‌کنند. نیمه جنوبی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. اما نیمه شمالی توسط کشورهای محدودی به رسمیت شناخته شده است. شرایط اقتصادی در این دو کشور نیز تفاوت زیادی با یکدیگر دارد، هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی بیشتر از قبرس شمالی بوده و واحد پولی آن نیز برخلاف همتای شمالی خود (لیر)، یورو است.

نظام آموزشی دو کشور قبرس شمالی و جنوبی نیز تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. در نیمه جنوبی قبرس دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی زیادی وجود داشته و رنک علمی آن‌ها نیز در جهان به نسبت دانشگاه‌های قبرس شمالی بالاتر است. اما تحصیل در قبرس شمالی هزینه بسیار کمتری داشته و به دلیل عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی، محبوب‌تر است. همچنین دانشجویان ایرانی برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نداشته، به همین دلیل فرآیند به مراتب ساده‌تری به نسبت مهاجرت تحصیلی به قبرس جنوبی دارد. به طور کلی تحصیل در قبرس شمالی برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند و رزومه قوی ندارند، گزینه بهتر و به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های برتر تحصیل در قبرس | خرید ملک قبرس شمالی

مقایسه تحصیل در قبرس شمالی و ترکیه

نیمه شمالی قبرس تحت حاکمیت ترکیه بوده و از لحاظ اقتصادی، سیاسی و آموزشی شباهت زیادی با خود کشور ترکیه دارد. دانشگاه‌های ترکیه به لحاظ علمی از دانشگاه‌های قبرس رتبه بالاتری دارند، اما شانس پذیرش در دانشگاه‌های قبرس به مراتب بالاتر است. در هر دو کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، اما این زبان در قبرس شمالی بیشتر از ترکیه متداول است.

این موضوع به همراه فرصت‌های شغلی متعدد موجود در قبرس موجب شده تا فرآیند استخدام در آن راحت‌تر از ترکیه باشد. همچنین طبق تجربه‌های شخصی افراد چنین به نظر می‌رسد که مردم قبرس شمالی به نسبت ترکیه پذیرش و نگاه مثبت‌تری نسبت به مهاجران دارند. با این حال ترکیه دروازه ورود به اروپا بوده و دانشجویان می‌توانند از این طریق برای تحصیل یا کار در کشورهای اروپایی اقدام کنند. از نظر هزینه‌های مالی نیز، شهریه دانشگاه‌های قبرس شمالی و ترکیه تقریبا در یک سطح بوده، اگرچه برخی دانشگاه‌های ترکی هزینه‌های بیشتری دارند.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی سرمایه گذاری قبرس شمالی

به طور کلی کشور ترکیه به نسبت قبرس پیشرفته‌تر بوده و از امکانات بیشتری برخوردار است. اما قبرس شمالی نیز کشوری رو به رشد است که آینده روشنی را پیش روی خود دارد. فرصت‌های شغلی بیشتر در قبرس و هزینه‌های زندگی پایین‌تر می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا با شرایط ساده‌تری مهاجرت کرده و سپس از طریق برنامه‌ها تبادل دانشجو شانس خود را برای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی محک بزنند.

سرمایه گذاری قبرس شمالی – سرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24 – آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی

مخارج و هزینه تحصیل در قبرس شمالی

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در قبرس

پیام بگذارید