نویسنده البرز گروپ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

مناطق دیدنی قبرس شمالی

مناطق دیدنی قبرس شمالی | خرید ملک قبرس شمالی

آشنایی با مناطق دیدنی قبرس شمالی

در مطلب امروز سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی خرید ملک قبرس شمالی مناطق دیدنی قبرس شمالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس

کلیسای جامع سنت نیکولاس مهم ترین جاذبه ی فاماگوستا و یکی از دیدنی ترین جاذبه های قبرس شمالی است. این کلیسا که در ابتدا محل تاجگذاری غیابی پادشاهان زیادی بوده بعد از حمله ی عثمانی ها به مسجد تبدیل و به نام ژنرال عثمانی فاتح قبرس نام گذاری شد.

مسجد سلیمیه

این کلیسای جامع در شهر نیکوزیا قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی است. با اینکه ساخت این کلیسا در سال ۱۲۰۹ شروع شد اما سال های طولانی طول کشید تا کامل شود و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان زیادی بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام شود.

خانه و موزه مولانا در شهر لفکوشا

همه ما می دانیم که قبرس پیشگام بسیاری از معابد مهم تاریخ مسیحیت قبل از دوره امپراتوری عثمانی بوده است. اما در دوره امپراتوری عثمانی نیز آثار و معابد شگفت انگیزی نیز ساخته شد که یکی از این آثار زیبا خانه مولانا است که به مولويانه معروف است و در سال 1593 توسط آراپ احمد پاشا تأسيس شده است. این مکان در قرن 17 ، به دلیل عدم نگهداری ویران شد. با این حال ، فرهاد پاشا ، فرماندار روملیا ، مولوویانه را بازسازی کرد.

دریاچه های نمک فلامینگو

در سواحل جنوب شرقی قبرس یکی از جالب ترین موارد فلامینگوهایی هستند که در زمستان به این جزیره ی مدیترانه ای پرواز می کنند.این پرندگان صورتی زیبا و جذاب در سواحل و دریاچه های مختلف به دنبال غذا و استراحت هستند. تخمین زده می شود که بسته به شرایط ، تعداد فلامینگوهای بزرگ ممکن است به 20،000 برسد . حضور فلامینگو ها در این جزیره باعث به وجود آمدن مناظر بسیار زیبایی مخصوصا برای علاقه مندان به عکاسی می باشد.

علل مناسب بودن سرمایه گذاری در شهر گوزل یورت قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی

منطقه ممنوعه وروشا(ماراش)

واروشا محله جنوبی متروکه شهر فاماگوستا قبرس است. قبل از سال 1974 ، منطقه مدرن و توریستی بوده است. ساکنان آن در سال 1974 ، زمانی که شهر فاماگوستا تحت کنترل ترکیه درآمد ، آنجا را تخلیه کردند و از آن زمان تاکنون سازمان ملل وظیفه حراست از این منطقه را بر عهده دارد و کسی به جز نظامیان این سازمان حق ورود به آنجا را نداشته است و متروک مانده است. برخی از خیابان ها با پوشش گیاهی پوشیده شده اند. و این محله به طور کلی به عنوان یک شهر ارواح توصیف می شود. ورود برای عموم ممنوع است اما به تازگی بازید هایی برای توریستان در نظر گرفته شده است.
در اوایل دهه 1970 ، فاماگوستا مقصد شماره یک گردشگری در قبرس بوده است. برای تأمین تعداد روزافزون گردشگران ، بسیاری از ساختمانهای بلند مرتبه و هتلهای دیگر ساخته شد. در زمان اوج خود ، واروشا نه تنها مقصد شماره یک گردشگری در قبرس بود ، بلکه بین سالهای 1970 و 1974 ، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رفت.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی خرید ملک قبرس شمالی

کلیسای سنت بارناباس

این کلیسا در شهر فاماگوستا قرار دارد و قدمتش به سال ۱۷۵۶ برمی گردد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا جذابیت خاصی دارند و از طرفی قبر سنت بارباروس که در این کلیسا قرار دارد همچنان یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس است که در قبرس شمالی زندگی می کنند.

غواصی در دریای مدیترانه

دریای مدیترانه یکی از مشهورترین آب های جهان برای غواصی محسوب می شود بویژه در سواحل قبرس شمالی. گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف جهان به قبرس سفر می کنند تا تجربه یک غواصی بی نظیر و فوق العاده را در مدیترانه داشته باشند. مناسب ترین فصل برای غواصی در مدیترانه، تابستان است که در این هنگام دمای آب 18 درجه سانتیگراد می باشد. اما اوج حضور غواصان در آب های مدیترانه در ماه آگوست می باشد که آب دمایی در حدود 30 درجه سانتیگراد دارد. غواصی در آب های مدیترانه در قبرس به ویژه برای غواصان تازه کار از جذابیت بسیاری برخوردار است. آنها می توانند در آب های این دریا شاهد زندگی حیوانات دریایی گوناگونی باشند.

اما جاذبه های زیبا و دیدنی قبرس به اینجا ختم نمیشود، در ادامه میتوان به دشت های توت فرنگی، باغ های پرتغال لفکه، خانه مافیا، ماریناهای مختلف، تفریحات شبانه و … اشاره کرد.

 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مقایسه بورسیه های تحصیلی قبرس شمالی

شرایط مهاجرت کاری برای رشته‌های خاص

شرایط و مراحل اپلای قبرس شمالی

پیام بگذارید