نویسنده البرز گروپ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 0 نظر

تاریخچه کشور قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | فرهنگ مردم قبرس شمالی

تاریخ کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی | بین سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۷۴، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی بین جوامع ترک و یونانی، تنش‌های بین آن‌ها به جنگ تبدیل شد. با مداخله نظامی ترکیه، جزیره قبرس در سال ۱۹۷۴ به دو کشور مستقل تقسیم شد. جمهوری ترک قبرس شمالی در شمال جزیره قبرس و قبرس یونانی (جنوبی) در جنوب این جزیره قرار گرفت. بخش ترک نشین قبرس در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال کرد و به این ترتیب جمهوری ترک قبرس شمالی شکل گرفت.

قبرس شمالی در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان اولین گام به سوی یک کشور فدرال درخواست استقلال کرد ولی این درخواست توسط جمهوری قبرس، سازمان ملل متحد (سازمان ملل) و جامعه بین‌المللی رد شد. پس از هشت سال مذاکره ناموفق با رهبری جامعه یونانی، قبرس شمالی در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۳ با نام جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) استقلال خود را اعلام کرد. سازمان ملل، جمهوری قبرس و ۷۶ درصد از یونانی‌های قبرس این اعلامیه یکجانبه استقلال را در حالی رد کردند که ۶۵ درصد از ترک‌های قبرس آن را پذیرفتند.

در سال ۲۰۰۴، یک توافق صلح با میانجیگری سازمان ملل در یک همه‌پرسی به هر دو قبرس شمالی و جنوبی ارائه شد. رئیس جمهور قبرس جنوبی تاسوس پاپادوپولوس و رئوف دنکتاش، رئیس جمهور قبرس ترک در همه پرسی با حل و صلح‌نامه مخالفت کردند. اکثریت ترک‌های قبرس این پیشنهاد را پذیرفتند، اما یونانی‌های قبرس با اکثریت آرا آن را رد کردند. در نتیجه، قبرس جنوبی به اتحادیه اروپا پیوست اما عضویت قبرس شمالی به حالت تعلیق درآمد.

یکی از کشورهایی که قبرس شمالی را به رسمیت می‌شناسد، کشور ترکیه است و کشور قبرس شمالی توسط هیچکدام از کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته نشده است.

لینک های کاربردی : مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | جغرافیای قبرس شمالی

جغرافیای قبرس شمالی

قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از کوه‌ها، دشت‌ها و سواحل است. رشته کوه گیرنه، با قله‌های آهکی دندانه‌دار که بلندترین آن‌ها کوه سلویلی با ارتفاع ۳۳۵۷ فوت است، در امتداد خط ساحلی شمالی قرار دارد و تصویر شگفت‌انگیزی را در این منطقه به وجود آورده است.

در قبرس شمالی باید آسمان خاکستری، باران و سرما را فراموش کنید و به آفتاب و سواحل زیبا فکر کنید. در تابستان‌های این کشور باید سعی کنید در فضاهای باز باشید زیرا دما از اواسط ژوئن تا ژوئیه به ۳۰ درجه می‌رسد.  فصل بهار، قبرس شمالی زیباترین رنگ‌های خود را می‌پوشد تا منظره‌ای از زیبایی بی‌نظیر را به نمایش بگذارد.  این فصل، دما به ندرت به زیر ۳ یا ۴ درجه می‌رسد.  پاییز و بهار، جزیره وارد دوره آرامش و استراحت می‌شود و دمای ملایمی دارد که بهترین فصل برای سفر به قبرس شمالی است.

ساختار حکومت قبرس شمالی

در کشور قبرس شمالی رئیس جمهور برای یک دوره پنج ساله انتخاب می‌شود. رئیس جمهور فعلی قبرس شمالی با بیش از ۶۰ درصد آرا در انتخابات، مصطفی آکینجی است. قوه مقننه در این کشور، دارای ۵۰ عضو است که انتخاب این اعضا از طریق نمایندگان نسبی از شش ناحیه انتخاباتی صورت می‌گیرد. در کشور قبرس شمالی زنان نیز از حقوق سیاسی کامل برخوردارند ولی در عمل مشارکت سیاسی آن‌ها به ویژه در پست‌های سیاسی محدود است.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | منابع مالی کشور قبرس شمالی

اقتصاد و منابع مالی کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی عمدتاً کالاهایی مانند مرکبات، سیمان، سیب زمینی و پوشاک را به ترکیه صادر می‌کند. اقتصاد قبرس شمالی تحت سلطه بخش خدمات (۶۹٪ از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۷) است که شامل بخش عمومی، تجارت، گردشگری و آموزش است. نرخ بیکاری در قبرس شمالی بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۸، حدود ۵% است. همین نرخ پایین بیکاری باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، تصمیم به مهاجرت و کار در قبرس شمالی بگیرند.

جمعیت شهری قبرس شمالی عمدتاً در صنعت خدمات و صنایع سبک مانند نوشیدنی‌ها، پوشاک، ساخت‌وساز و سایر مؤسسات تجاری شاغل هستند. حدود ۱۹۵ روستا در قبرس شمالی وجود دارد و مردم مناطق روستایی عمدتاً به کشاورزی مشغول هستند و محصولات متنوعی تولید می‌کنند. گندم، جو، زیتون، خربزه، انگور، انجیر، سیب زمینی و سبزیجات پایه به صورت تجاری در مقیاس متوسط کشت می‌شوند.

مرکبات محصول اصلی صادراتی کشور قبرس شمالی است. با این حال، صادرات از قبرس شمالی به دلیل وضعیت سیاسی این کشور تا حد زیادی محدود شده است.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | گردشگری

صنعت خدمات اخیراً به طور عمده در گردشگری، بانکداری و آموزش افزایش یافته است. توسعه آهسته در اقتصاد به یک مزیت برای گردشگری تبدیل شده است زیرا منجر به روستاهای دست نخورده و در نتیجه آلودگی بسیار کم شده است. آموزش، اخیراً به یکی از منابع اصلی درآمد در قبرس شمالی تبدیل شده است. شاید همین باعث شده که سالانه بسیار از متقاضیان ایرانی، تحصیل در قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی است و در حدود ۶۲,۰۰۰ نفر جمعیت دارد. در این شهر ساختمان‌های اداری زیادی دیده می‌شود. البته این شهر پایتخت دو تکه شده در دنیا لقب گرفته است که توسط یه نوار سبز رنگ از هم جدا شده است. اغلب افرادی که مهاجرت به کشور قبرس شمالی را انتخاب کرده‌اند این شهر را گزینه خوبی می‌دانند.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | شهر نیکوزیا
شهر گیرنه (کارینیا) از دیگر شهرهای بسیار مهم در کشور قبرس شمالی است که دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است که توأم با دریا و کوه است. این شهر دارای مکان‌های تاریخی و طبیعی بسیار جذابی است. این شهر زیستگاه و محل اسکان انسان‌ها در دوره حجر بوده است.

فاماگوستا شهری بزرگ و شلوغ در سواحل شرقی قبرس شمالی است. فاصله آن با شهر کارینیا، بیش از یک ساعت رانندگی است. این شهر، مرکز منطقه گازیماوسا در قبرس شمالی و ترکیبی جذاب از یک بافت قدیمی و مدرن است. فاماگوستا دارای عمیق‌ترین بندر در قبرس شمالی است و بنابراین بزرگ‌ترین کشتی‌ها از اینجا عبور می‌کنند.

شهر لفکه ترکیبی از خط ساحلی و کوه‌های وسیع، سرسبز با باغ‌های مرکبات است. لفکه تنها شهر قبرس شمالی است که پرتقال یافا در آن کشت می‌شود و همچنین برای پرورش میوه‌های نرم نیز شهرت زیادی دارد است.

رنکینگ جهانی کشور قبرس شمالی

این کشور در زمینه آب و هوا و جذب توریست بسیار قدرتمند ظاهر شده است. اینطور که شواهد نشان می‌دهد صنعت توریسم در کشور قبرس شمالی به طور دوره‌ای تعیین می‌شود و این کشور دارای یک فضای درآمد خوب است.

این کشور از نظر جغرافیایی نیز رتبه خوبی دارد. به طوری که سبب شده است فعالیت‌های تجاری بهتر شوند. میزان جرم و جنایت در کشور قبرس شمالی به شدت پایین است، به طوری که بانوان برای زندگی در کشور قبرس شمالی هیچ مشکلی نخواهند داشت. وضعیت کار در کشور قبرس شمالی مناسب است و نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۵% بوده است. این در حالی است که کانادا دارای ۸ درصد نرخ بیکاری و انگلستان ۹ درصد است.

رتبه کشور قبرس شمالی در زمینه مالیات پایین است؛ یعنی این کشور در زمینه‌های مالیاتی تعرفه‌های خوبی دارد.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | فرهنگ مردم قبرس شمالی

فرهنگ مردم قبرس شمالی

مردم قبرس شمالی، ترک زبان هستند، خود را مسلمان سکولار می‌دانند و به میراث عثمانی خود افتخار می‌کنند. هویت و فرهنگ قبرس شمالی به شدت بر پایه پیوندهای خانوادگی مرتبط با والدین، خواهران و برادران و خویشاوندان است. کمک به نیازمندان در این کشور یک امر بسار مهم تلقی می‌شود. زندگی بیشتر اهالی کشور قبرس شمالی حول محور فعالیت‌های اجتماعی می‌چرخد و انوع جشنواره‌های غذا در شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

رقص محلی، موسیقی و هنر نیز بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ترک‌های قبرس شمالی است. برای ترک‌های قبرسی، زندگی خانوادگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بنابراین مقدار زیادی از اوقات فراغت آن‌ها در جمع‌های خانوادگی صرف می‌شود. در همه شهرها و برخی روستاها‌ی این کشور جشنواره‌های تابستانی بسیاری برگزار می‌شود.

پیشرفت در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در زمینه سیستم‌های آموزشی رشد زیادی داشته است به طوری که در این کشور فضای تحصیل و کار به طوری است که افراد می‌توانند از پس هزینه زندگی خود برآیند. در کشور قبرس شمالی افرادی که در رشته‌های پزشکی و پرستاری تحصیل می‌کنند، درآمد خوبی دارند و به رشد خوبی می‌رسند. این کشور در زمینه توریسم نیز به رشد خوبی رسیده است به طوری که توانسته گردش مالی وسیعی در این زمینه فراهم سازد.

شرکت مهاجرتی البرز گروپ قبرس شمالی

ما شرکت مهاجرتی البرز گروپ قبرس شمالی هستیم که در زمینه ارائه خدمات ساختمانی ، سرمایه گذاری ، مشاور املاک و مهاجرتی به قبرس شمالی فعالیت می‌کنیم. این شرکت با بیش از سالیان سال تجربه تک تک اعضای گروه در حوزه ساختمان سازی و پیمانکاری ، مهاجرت، خرید ملک، سرمایه‌گذاری و اقامت در قبرس شمالی با بهره‌گیری از دانش فنی و حرفه‌ای، تعهد و اخلاق مداری با هدف ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود، تاسیس شده است.

تیم ما از مهندسین حرفه ای عمران ، مشاوران تراز اول مهاجرت، کارشناسان اقتصادی و کارشناسان خبره املاک تشکیل شده است که با دانش فنی و تخصصی خود، مشتریان خود را در انتخاب بهترین گزینه‌ها در مسیر سرمایه‌گذاری و مهاجرت در قبرس شمالی، همراهی می‌کنند.

ما با همکاری با بهترین و برترین شرکت های سازنده املاک در قبرس شمالی، به مشتریان خود خدماتی با کیفیت و قابل اعتماد و به صرفه ارائه می‌دهیم. با توجه به تعهد ما به ارائه بهترین خدمات و رعایت اصول اخلاقی، هدف ما ایجاد رابطه‌ای بلندمدت با مشتریان خود است چرا که فرایند سرمایه گذاری، اقامت و مهاجرت سال های متوالی نیاز به همراهی با مشتری دارد و ایجاد رضایت مشتری در هر مرحله از خدمات ارائه شده، از اولویت‌های ماست. همراهی و ارائه مشاوره به شما در تمام مراحل سفر به قبرس شمالی، بازدید از پروژه ها، امور سرمایه گذاری ، گرفتن اقامت و یا مهاجرت کامل به قبرس شمالی واقعی ، مسئولانه و دوستانه است.

با انتخاب ما به عنوان شرکت مهاجرتی در قبرس شمالی، تمام سعی مان را میکنیم که تجربه‌ای حرفه‌ای و رضایتمندی کامل را بدست آورید.


مهاجرت قبرس شمالیمهاجرت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی مهاجرت قبرس شمالی در دکتر آف
 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف
اقامت قبرس شمالیاقامت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی اقامت قبرس شمالی در دکتر آف
سرمایه گذاری قبرس شمالیسرمایه گذاری قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی سرمایه گذاری قبرس شمالی در دکتر آف

پیام بگذارید