نویسنده البرز گروپ ۵ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

آشنایی با ویزای سرمایه گذاری

مهاجرت قبرس شمالی | خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | آشنایی با ویزای سرمایه گذاری | مهاجرت قبرس شمالی

ویزای سرمایه گذاری چیست؟

ویزای سرمایه گذاری یکی از انواع ویزا است که افرادی که قصد سرمایه گذاری در خارج از کشور را دارند، باید آن را دریافت کنند. شرایط خاصی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری وجود دارد. در مطلب امروز سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی مهاجرت قبرس شمالی شرایط ویزای سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

کشورهای مختلف در سراسر جهان مخصوصا در دو دهه اخیر ویزای طلایی یا همان ویزای سرمایه گذاری و به دنبال آن حق اقامت و شهروندی خود را به متقاضیان و سرمایه‌گذاران خارجی که شرایط لازم را دارند، با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و همچنین طرح‌های خوب وایده آل کارآفرینی اعطا می‌کنند. لازم به ذکر است، تمامی کشورهایی که امکان سرمایه گذاری اقتصادی در آن‌ها وجود دارد، در قبال این کار اقامت موقت و یا دائم را به سرمایه‌گذاران می‌دهند ولی برخی از آن ها به اقامت موقت بسنده می‌کنند زیرا قانون اساسی آنها اجازۀ اعطای حق شهروندی را به خارجی‌ها نمی‌دهد. از این رو باید در انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری بسیار دقت کنید تا علاوه بر ویزای سرمایه گذاری بتوانید در آینده اقامت و شهروندی کشور مورد نظر را هم کسب نمایید.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی مهاجرت قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری یکی از کارهای پرخطر است و در حقیقت ریسک برگشت سرمایه و منافع آن بر عهده سرمایه‌گذار می‌باشد. FDI یا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی زمانی رخ می‌دهد که یک شخص حقیقی و یا شرکت به تزریق پول در خارج از مرزها و در کشور دیگری با هدف تجارت و یا تولید بپردازد. این نوع سرمایه گذاری برعکس سرمایه‌گذاری در سهام است که تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور مورد نظر قرار دارد.

در حقیقت کشورهایی که در زمینۀ جذب سرمایه‌گذار خارجی فعالیت می‌کنند. اهدافی از قبیل رشد و توسعۀ اقتصادی و ایجاد اقتصاد پویا، توسعۀ فناوری و مهارت‌های مدیریتی و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را دنبال می‌کنند. بسیاری از آن‌ها در تحقق این اهداف بسیار موفق بوده‌اند، ولی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باید زیرساخت‌های بسیار قوی داشت و زمینه‌های لازم را فراهم کرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند با اطمینان خاطر سرمایۀ خود را بسپارند. به عبارتی ایجاد حس امنیت برای جذب سرمایه‌گذار یکی از مهمترین نکاتی است که کشورهایی که به جذب سرمایه‌گذار خارجی مشغولند باید به آن توجه داشته باشند.

ویژگی های ویزای سرمایه گذاری

افراد با درخواست ویزای سرمایه گذاری اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. این ویزا ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر ویزاها متمایز می‌کند. یکی از مهم‌ترین اهدافی که افراد با درخواست ویزای سرمایه‌گذاری به دنبال آن هستند، اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر است. با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و کشوری که انتخاب می‌شود، می‌توان این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کرد. همچنین برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری متقاضی لازم نیست مدارک تحصیلی و یا زبان ارائه دهد؛ البته در صورت وجود این مدارک پروسۀ اخذ ویزا بسیار سریع‌تر پیش می‌رود و در روند صدور ویزا تاثیر مثبت خواهد داشت.

افرادی که به دنبال دریافت ویزای سرمایه گذاری هستند معمولا به فکر مهاجرت به کشور مورد نظر و زندگی در آن هستند. آن‌ها از این طریق می‌توانند برای فرزندان خود ویزای تحصیلی بگیرند و همسر متقاضی اجازه کار کردن خواهد داشت. در صورت سرمایه گذاری، ویزا به فرزندان زیر 21 سال و همسر فرد متقاضی نیز تعلق می‌گیرد. این پروسه خیلی طولانی نیست و نهایتا بعد از ثبت درخواست و انجام مراحل لازم، 6 ماه زمان می‌برد تا صادر گردد. لازم به ذکر است این مدت در مورد کشورهای مختلف، متفاوت است و ممکن است کم و زیاد شود.

شرایط ویزای تمکن مالی برای مهاجرت | مهاجرت قبرس شمالی

انواع ویزای سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف از روش‌های مختلفی امکان پذیر است و تعداد کشورهایی که به جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌پردازند، روز به روز در حال افزایش است. هر کشور طبق نوع سرمایه‌گذاری و روشی که فرد برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند، اقدام به صدور ویزای سرمایه‌گذاری برای او می‌کند. هر کشور ویزای سرمایه گذاری مخصوص به خودش را دارد. ممکن است در یک کشور چند نوع ویزای سرمایه گذاری وجود داشته باشد، این بحثی است که در بخش سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف به آن می پردازیم و به طور مفصل راجع به انواع ویزای سرمایه گذاری صحبت خواهیم کرد. در مورد موضوع سرمایه‌گذاری در خارج از کشور نکات بسیار مهمی وجود دارد که متقاضی باید با دقت آنها را بررسی کند و سپس با آگاهی کامل اقدام به سرمایه‌گذاری از روش های موجود نماید.

مزایا و معایب ویزای سرمایه‌گذاری

در طول مقاله مزایا و معایب انواع ویزای سرمایه‌گذاری مربوط به هر کشوری توضیح داده شد. به طور کلی ویزای سرمایه‌گذاری هم مانند سایر ویزاها معایب و مزایایی دارد که هر شخص قبل از سرمایه‌گذاری و درخواست ویزا باید آنها را بررسی کند و با آگاهی کامل بهترین کشور را طبق معیارهایی که دارد، انتخاب کند. معمولا مزایای ویزای سرمایه‌گذاری بیشتر از معایب آن است و همانطور که گفته شد این نوع ویزا در بیشتر کشورها منجر به اخذ اقامت و یا حق شهروندی می‌شود.

مهم‌ترین مزیت آن برای ایرانی‌ها، امکان مراودۀ تجاری با سایر کشورهای جهان در این شرایط تحریم است و بسیاری از سرمایه‌داران و صاحبان شرکت برای اینکه نمی‌توانند با بسیاری از کشورها تجارت کنند بدون در نظر گرفتن شرایط اقامتی، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. ولی در صورتی که هدف از سرمایه‌گذاری، مهاجرت باشد باید با دقت این مسئله بررسی شود و بهترین کشوری که به راحتی و بدون دردسر پاسپورت می‌دهد، برگزیده شود. از دیگر مزایای این ویزا می‌توان به برخورداری از مزایا و خدمات درمانی کشور مورد نظر و یا حق کار و تحصیل برای متقاضی و خانواده او اشاره کرد. همچنین در روش مهاجرت با سرمایه‌گذاری نیازی به دانستن زبان از ابتدا نیست که البته این بستگی نوع سرمایه‌گذاری و کشور مورد نظر هم دارد.

مهاجرت قبرس شمالیمهاجرت قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی مهاجرت قبرس شمالی در دکتر آف

برای سرمایه‌گذاری همانطور که از نام آن برمی‌آید، نیاز به سرمایه است. و ویزای سرمایه‌گذاری یکی از پرهزینه‌ترین ویزاها می‌باشد. این موضوع یکی از معایب ویزای سرمایه‌گذاری است، و به همین دلیل همه اقشار نمی‌توانند از این طریق مهاجرت و یا تجارت کنند. همچنین اخذ این نوع ویزا دارای مراحل بسیار پیچیده‌ای است. که حتما باید با مشاوره و از طریق وکیل مجرب انجام شود که این هم هزینه‌هایی را به همراه دارد. در برخی موارد ویزای سرمایه‌گذاری تنها اقامت موقت چند ساله را به همراه دارد و منجر به اخذ حق شهروندی نمی‌شود. و در صورتی که به زبان کشور مورد نظر و یا زبان انگلیسی تجارت آشنا نباشید، کسب و کارتان شکست خواهد خورد.

در این صورت دیگر نمی‌توانید ویزا را تمدید کنید و باید از طریق دیگری برای مهاجرت اقدام نمایید. معمولا لازمۀ اخذ ویزا در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال زایی، ارائۀ یک طرح توجیهی یا بیزنس پلن است. که باید مورد تایید دولت و سفارت کشور مربوطه قرار گیرد. تنها در این صورت می‌توانید موفق به اخذ این ویزا شوید. ولی به طور کلی اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید بهتر است با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راه و بهترین کشور و سودآورترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری را به شما معرفی و شما را در این راه راهنمایی کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

معرفی جاذبه های توریستی قبرس شمالی

نکات اقتصادی در محوطه سازی باغ

شرایط ویزای تمکن مالی برای مهاجرت

پیام بگذارید