نویسنده البرز گروپ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی

اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی | خرید ملک قبرس شمالی

اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی

در این مطلب از سایت البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی خرید ملک قبرس شمالی اقتصاد شهر گوزل یورت قبرس شمالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 اقتصاد گوزل یورت قبرس شمالی علاوه بر گردشگری شامل موارد زیر است :

  • کشاورزی و دامپروری
  • صنایع دستی
  • محصولات کشاورزی و دامداری گوزل یورت

شهر گوزل یورت در قبرس شمالی یکی از اصلی ترین مناطق کشاورزی است و تولیداتی مانند گوشت و شیر گاو، گوسفند، تولید گیاهان دارویی، مرکبات، خرما، زعفران و زیتون دارد.

محصولات کشاورزی:

شهر گوزل یورت یکی از اصلی ترین مناطق تولید مرکبات در قبرس شمالی است. نارنگی، پرتقال، لیموترش و گریپ فروت برخی از محصولات مرکباتی هستند که در این شهر تولید می‌ شوند.تولید زیتون در شهر گوزل یورت از دیگر فعالیت‌ های کشاورزی این شهر است. زیتون تولید شده در این شهر به دلیل کیفیت بالا و طعم خوب، برای تولید روغن زیتون و همچنین مصارف غذایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین در شهر گوزل یورت تولیدات باغی مانند سیب، هلو، آلو، شلیل، آلبالو و گردو نیز وجود دارد. این محصولات به دلیل طعم خوب و کیفیت بالا، برای استفاده در صنایع غذایی و تولید محصولات خشکباری و کنسروی مناسب هستند.

شهر گوزل یورت یکی از مراکز تولید گیاهان دارویی در قبرس شمالی است. محصولاتی مانند نعناع، زیره سبز، کاهو و تره باریک برخی از گیاهان دارویی هستند که در این شهر تولید می‌ شوند. خرما از دیگر محصولات کشاورزی شهر گوزل یورت است. تولید خرما در این شهر به علت شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز بسیار مورد استقبال قرار می‌ گیرد. همچنین در شهر گوزل یورت، تولید گل و گیاهان زینتی مانند گل‌ های قاصدکی، زنبق، یاس، بنفشه و گل‌ های دیگر نیز انجام می‌ شود. این محصولات به دلیل زیبایی و دکوراتیو بودن، برای استفاده در صنایع گلدانی و زینتی مناسب هستند.

محصولات دامی:

پرورش گاو و گوسفند در شهر گوزل یورت از دیگر فعالیت‌ های کشاورزی است که انجام می‌ شود. تولید گوشت و شیر از مهمترین تولیدات دامی در شهر گوزل یورت، پرورش دام‌ های سبک مانند گوسفند و بز نیز انجام می‌ شود. محصولات دامی شهر شامل گوشت، شیر، پوست و الیاف دامی است که برای تولید محصولات چرمی، پوشاک و صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در کل، شهر گوزل یورت در قبرس شمالی به عنوان یکی از مراکز تولید کشاورزی و دامپروری مهم در منطقه شناخته می‌ شود و تولیدات متنوعی از محصولات کشاورزی و دامی را به دنبال دارد.

مهاجرت قبرس شمالی |خرید ملک قبرس شمالی | اقامت قبرس شمالی | سرمایه گذاری قبرس شمالی | کوه های ترودوس

صنایع دستی شهر گوزل یورت

صنایع دستی نیز از جمله فعالیت‌ های اقتصادی مهم در شهر گوزل یورت در قبرس شمالی است. در این شهر، صنایع دستی مختلفی مانند بافت فرش، جاجیم، قالی، گلیم، کیف‌ های چرمی، جعبه‌ های چوبی، سفالگری و تولید اشیاء تزئینی از جمله کارهای دستی پرطرفدار هستند. یکی از صنایع دستی معروف در شهر گوزل یورت، بافت فرش است. فرش‌ های بافته شده در این شهر به دلیل طرح‌ ها و طراحی‌ های زیبا و کیفیت بالای خود، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع شده‌ اند. همچنین تولید کیف‌ های چرمی و جعبه‌ های چوبی نیز در شهر گوزل یورت رواج دارد. این کیف‌ ها و جعبه‌ ها به دلیل طرح‌ ها و کیفیت بالا، برای استفاده در هدایای تبلیغاتی، هدیه‌ های تحت عنوان و محصولات گردشگری مناسب هستند.

صفحه اینستاگرام البرز گروپ قبرس، مرکز تخصصی خرید ملک قبرس شمالی

به طور کلی، صنایع دستی شهر گوزل یورت شامل محصولاتی است که با دقت و زحمت برای تولید آن‌ ها زمان و تلاش صرف می‌ شود و به دلیل زیبایی، کیفیت و ارزش فرهنگی، محلی و منطقه‌ ای، مورد توجه بازار داخلی و خارجی قرار می‌ گیرند. گوزل یورت منطقه ای در شمال غربی جزیره قبرس هست که نام یونانی آن مورفو بوده اما بعد از تنش سیاسی ۱۹۷۴ که قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد به نام ترکی گوزل یورت تغییر یافت. گوزل یورت در زبان ترکی به معنی سرزمین زیبا هست. این نام گذاری شاید به دلیل باغ های زیبای مرکبات در گوزل یورت باشد.

عمده مرکبات قبرس شمالی از این منطقه تامین می شود. در گوزل یورت مرکبات گوناگونی همچون پرتقال، لیمو، نارنگی، گریب فوروت و حتی صیفی جات متنوعی کشت و تولید می شود. اگر به طبیعت سرسبز و کل های بهار نارنج علاقه مند هستید حتما به منطقه گوزل یورت و شهر لفکه در قبرس شمالی سر بزنید.

جاذبه های دیدنی و تاریخی گوزل یورت

این منطقه مرکز مرکبات قبرس شمالی است. درختان زیبای پرتقال، لیمو، نارنگی و مرکبات دیگر، زیبایی خاصی به این منطقه سرسبز بخشیده است. گوزل یورت در مجاورت کشور قبرس جنوبی و نوار سبز جزیره واقع شده است و دسترسی آن به شهر گیرنه و پایتخت قبرس شمالی یعنی لفکوشا نیز مناسب است. همانند سایر شهر های قبرس شمالی در این منطقه نیز بقایای به جا مانده از امپراطوری کهن نیز به چشم می خورد.

بنای عثمان پاشا در شهر لفکه، شهر تاریخی و قصر سولی، ساختمان های انگلیسی به جا مانده از دوران بریتانیای کبیر، موزه آیکن و کلیسای سنت ماماس، مخزن تاریخی آب ونیزی ها، مسجد مهمت پاشا در شهر لفکه، موزه باستان شناسی گوزل یورت، دریاچه گمیکونایی، معبد آتنا و قصر وونی و بقایای بجا مانده از عصر برنز در این منطقه نمایانگر این است که امپراطوری عثمانی نیز به گوزل یورت توجه ویژه ای داشته و اقوامی حتی از دوران عصر برنز در این منطقه می زیستند.

بناهای تاریخی قبرس شمالی

علاوه بر جاذبه های تاریخی، منطقه گوزل یورت جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری دارد که می توان به فستیوال های مرکبات و به ویژه فستیوال توت فرنگی اشاره نمود که هر ساله توریست ها و قبرسی های بسیاری از این منطقه دیدن می کنند. این منطقه مزارع توت فرنگی بسیاری دارد که با زیبایی بخصوصی همراه با توت فرنگی های درشت و قرمز، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر به قبرس شمالی سفر کردید، در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه و خرداد به این منطقه زیبا سفر کنید و بزرگترین و خوشمزه ترین توت فرنگی عمرتان را نوش جان بفرمایید.

 خرید ملک قبرس شمالیخرید ملک قبرس شمالی در کلینیک 24آگهی خرید ملک قبرس شمالی در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مزایا و معایب زندگی در آپارتمان استودیو

ویژگی‌های برتر تحصیل در قبرس

آشنایی با بهترین سبک های نمای ساختمان ویلایی

پیام بگذارید